سایت دانلود متن کامل پایان نامه مقاله تحقیق ارشد

دانلود پایان نامه و مقاله ارشد رشته مدیریت روانشناسی تربیت بدنی حسابداری و حقوق با فرمت ورد

فرق بین عقل و ذهن چیست

مغز در یک فضای ملموس قرار دارد - چیزی که می توانید مشاهده کنید اگر وجودتان را به یک واقعیت ملموس و غیر ملموس تقسیم کنید در همین حال ، ذهن شما جای غیر ملموس یا آنچه را که نمی توانید لمس کنید اشغال می کند.

انسان پیچیده است. مطالعات نشان می دهد سیستم عصبی ما از صد میلیارد نورون تشکیل شده است که همه به هم پیوسته هستند. تحقیقات دیگر نیز پیچیدگی مطلق مغز ما را نشان می دهد و جزئیات حیرت انگیزی را نشان می دهد.

به عنوان مثال ، حفره جمجمه با استفاده از پوشش استخوانی از مغز محافظت می کند. علاوه بر این ، مغز حدود ۳ پوند وزن دارد و توسط غشاها و مایع احاطه شده است. با  مغز ما می توانیم احساس کنیم ، فکر کنیم و کار انجام دهیم.

تفاوت بین مغز و ذهن

با دانستن این جزئیات ، اکنون می توانیم تأیید کنیم که مغز یک عضو است ، مانند بقیه،  عضوی که می توانیم از نظر جسمی بررسی کنیم. در مقابل ، ما نه می توانیم ذهن را ببینیم و نه لمس کنیم. این درون نورون ها است که بخشی از مغز ما است و به ما کمک می کند تا قضاوت کرده و احساسات خود را شکل دهیم تا واقعیت اطراف خود را درک کنیم.

مغز ما از سه قسمت مهم تشکیل شده است: مخچه ، ساقه مغز و مخ. همچنین به دو نیمکره چپ و راست تقسیم می شود. هر کدام از اینها یک لوب پیشانی ، گیجگاهی ، جداری و پس سری دارند.

آنچه به عنوان "ماده خاکستری" شناخته می شود ، در واقع قشر مخ است و قسمت خارجی مغز است که انجام عملکردهای تفکر را امکان پذیر می کند. مخچه به ما امکان می دهد ،حرکت را هر چقدر هم دشوار یا پیچیده باشد ،  بدون نیاز به فکر انجام دهیم.

عملکردهای مغز

این شبکه مغزی  عملکردهای حیاتی مهمی مانند:

 دما ، تنفس ، فشار خون ، خواب و غذا را تنظیم می کند.

این اطلاعات را از حواس دریافت می کند و همچنین آنچه را که ما از طریق چشایی ، شنوایی ، بینایی ، بویایی و لامسه درک می کنیم پردازش ، تلفیق و تفسیر می کند.

همچنین ، دنیای عواطف و رفتارهای ما را ایجاد می کند.

و حرکاتی ، مانند دویدن ، راه رفتن و صحبت کردن  و غیره را کنترل می کند.

به لطف مغز می توانیم فکر کنیم ، احساس کنیم و تعقل کنیم.

این به ما امکان می دهد عملکردهای پیشرفته شناختی مانند درک ، حافظه و یادگیری را انجام دهیم.

 
 

همه اینها ما را به این فکر می اندازد که چگونه ذهن و مغز با یکدیگر تعامل دارند یا چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

رابطه بین مغز و ذهن

اکنون شما  متوجه تفاوت ها شدیدو می دانید که مغز عضوی است که می توان آن را از نظر جسمی مشاهده ، لمس  و مطالعه کرد. شما همچنین می دانید که این در مورد ذهن نیست. بنابراین ، ما نحوه همکاری آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

کاری که مغز و ذهن انجام می دهند واقعاً فوق العاده است. به عنوان مثال ، شما در حال تلاش برای رسیدن به یک شی هستید و در مورد آن فکر می کنید. بنابراین ، مغز این سیگنال را از ذهن شما دریافت می کند ، اعصاب لازم را فعال کرده و بازو حرکات را انجام می دهد.

ذهن شما افکار شما را تصور می کند اما مغز کار یا روند واقعی را در سطح جسمی دنبال می کند.

ذهن شما همان چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند

فکر چیست؟

فکر، ابزاری است برای برنامه‌ریزی، تحلیل، یافتن راه حل‌های مختلف، نتیجه‌گیری از اطلاعات متفاوت و حل مسئله با استفاده از اطلاعات.

در واقع ما با فکر، مسائل و مشکلات روزمره را حل و فصل می‌کنیم. به طور مثال برای به دست آوردن یک موقعیت تحصیلی، شغلی یا مالی، برنامه‌ریزیِ گام به گام انجام داده، شرایط را سنجیده و امکانات مختلف را بررسی می‌نماییم. این گونه فعالیت‌ها در حوزه‌ی فکر انجام می‌شود که جایگاه آن در «مغز» است. همه‌ی ما کم و بیش این تجربه را داشته‌ایم که پس از یک روز پر مشغله، خستگی فکری و نیاز به استراحت را حس کرده‌ایم. در این موارد تمایلی به کار فکری و تمرکز بر کار یا مسئله‌ای نداریم و ترجیح می‌دهیم فکرمان را به هر ترتیب، با ورزش، سفر، خواب و ...، رها کنیم. نتیجه آنکه:

بسته به فعالیت فیزیکی، درگیری‌های ذهنی و نوع تغذیه‌ای که داشته‌ایم، ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که قدرت تحلیل، برنامه‌ریزی و تفکرمان به شدت اُفت کند. اما آیا در مورد عقل هم چنین است؟ آیا وقتی خسته‌ایم، قدرت تشخیص عقل، پایین می‌آید؟ آیا مثلا بعد از یک روز سخت کاری دیگر نمی‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم صداقت خوب است؛ ظلم بد است؛ خیانت بد است؛ محبت خوب است؛ ...؟! می‌بینید که چنین نیست. عقل، حتی در مواقعی که خسته هستیم و کاراییِ فکر به شدت اُفت کرده، می‌تواند به خوبی درست را از نادرست تشخیص دهد.

باورنکردنی است که چگونه همه حیوانات با عوامل غریزی برای زنده ماندن متولد می شوند و ما نیز در بسیاری از کارها  به طور غریزی عمل می کنیم. با این حال ، ما انسانها از نظر فرایندهای ذهنی که می توانیم اجرا کنیم ، با دیگران تفاوت داریم.

مغز حیوانات فقط برای بقای آنها می تواند کارهای اساسی را انجام دهد. عملکرد آنها ابتدایی است و اقدامات از محرک ها پیروی می کنند. در مقابل ، انسانها نیز دارای ذهن هستند و فرایندها را هم آگاهانه و هم ناآگاهانه انجام می دهند.

همانطور که مشاهده می کنید ، ذهن به ما در تجزیه و تحلیل افکار و تفسیر داده ها کمک می کند. حتی می توانیم باورها را بسازیم و آنها را در دنیای خودآگاه یا ناخودآگاه خود ادغام کنیم.

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

مغز و ذهن ما چشمگیر است و وظایف آنها نیز به همان اندازه شگفت انگیز است. آنها دست در دست هم کار می کنند و به همین دلیل است که می توانیم از شهود ، تخیل ، ادراک و تمرکز استفاده کنیم.

سرانجام ، همانطور که در بالا خواندید ، ذهن و مغز مامتفاوت هستند و هنگام مراجعه به آنها باید در این مورد آگاهی کافی داشته باشیم.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401ساعت 15:40  توسط رسول 

ظهور طعم ها در آشپزی

 

یکی از نکات بسیار مهم و خواسته های اصلی مخاطبان درباره مزه دار کردن ماهی یا گوشت است. ماهی از آن دسته مواد غذایی سالم و مقوی برای تمامی گروه های سنی و حتی بدون ضرر برای افراد دارای بیماری های مختلف قلبی، عروقی و حتی دیابت می باشد.

تمامی انواع ماهی که به فروش می رسند برای سلامتی مفید می باشند. ولی به دلیل قیمت بالای آن متاسفانه اکثر مردم جامعه از مواد مغذی فراوان آن بی بهره می مانند. برخی از این مواد مغذی عبارت است از پروتئین، انواع ویتامین، مواد معدنی و ید.

شما عزیزان می توانید برای مزه دار کردن ماهی این مقاله بسیار مناسب را مطالعه نمایید. اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو، خرد کردن، افزودن ادویه جات و یا به عبارتی طعم دار کردن می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

جهت مزه دار کردن ماهی روش های مختلفی وجود دارد که هر آشپز یا هر خانم خانه داری در شهرهای مختلف به روش های متفاوت  ماهی را طعم دار می کند.

ما در این دستور، مزه دار کردن ماهی را به چند روش متفاوت، خدمت شما آموزش می دهیم. لازم است بدانید که یک ماهی تازه دارای پولک های محکم تری نسبت به ماهی مونده می باشد. همچنین ماهی تازه دارای آبشش با رنگ روشن و گوشت صورتی یا قرمز رنگ می باشد.

مواد اولیه مصرف شده برای تهیه هر غذا و خوراکی خواص و مضرات مخصوص به خود را دارد به شرطی که در خوردن آن زیاده روی نکرد. برای داشتن یک سبک زندگی سالم می بایست بین میزان دریافت غذا و فعالیت های روزانه تعادل ایجاد نمود .

در کنار خوردن غذای سالم، فعالیت ورزشی داشت زیرا سلامتی بدن ثروتی است که می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت و زندگی خانواده داشته باشد. غذای سالم بدن را قوی و از بیماری ها دور نگه داشته و ذهن و بدن را بهبود می بخشد.

طعم بسیار مطلوب برای گوشت با 1TouchFood

گوشت گوسفندی یکی از گوشت های پر مصرف در دنیاست. این گوشت مزایایی بسیاری دارد. این گوشت دارای چربی بوده و بسیار بسیار لذیذ است.

با گوشت گوسفندی غذاهای بسیاری را طبخ می کنند. گوشت گوسفندی گوشت سبک بوده و همانطور که بیان شد در بسیاری از غذا ها کاربرد دارد. یکی از کاربرد های گوشت گوسفندی کباب است. کباب چمجه – کباب کوبیده – کباب راسته و بسیاری از کباب های دیگر که همگی از گوشت گوسفند هستند.

یکی از نکات بسیار مهمی که همیشه مردم پیگیر این موضوع بوده اند مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب است. مزه دار کردن گوشت را کامل مطالعه نمایید. بهترنی اطلاعات را برای شما عزیزان در اینجا قرار داده ایم.

مرینیت کردن

مرینیت کردن یعنی مزه دار کردن یک ماده غذایی. معمولا مزینیت کردن برای گوشت گوسفندی – گوشت گوساله – گوشت مرغ و ماهی کاربرد دارد. مرینیت کردن گوشت هم داستان خودش را دارد.

نکات مهم در مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب

مهمترین عامل در مزه دار کردن گوشت گوسفندی زمان است. خیلی دقت کنید که گوشت فاسد نشود. مثلا اگر 24 ساعت گوشت در حالت اسیدی بماند قطعا فاسد شده است. پس بدانید که زمان چقدر است.

پیشنهاد ما برای کیوی لحظات بسیار کوتاه است. پس قطعا اگر از کیوی استفاده می کنید قطعا نباید 1 ساعت هم طول بکشد.

هنگام مخلوط کردن مواد هم حسابی گوشت و مواد را ورز دهید تا مواد و طعم وارد بافت گوشت شود.

می توانید هنگامی که سس و یا مواد را با گوشت مخلوط می کنید و ورز دهید در این وقت با چنگال یا چاقو برش ها یا سوراخ هایی درون گوشت نیز ایجاد کنید که طعم کامل به بافت گوشت وارد شود.

بعد از اینکه گوشت را مزه دار کردید و مدتی در یخچال نگهداری کردید اکنون می توانید گوشت را به سیخ کشیده و کباب کنید. یا سرخ کنید. در هر صورت مزه دار کردن گوشت گوسفندی را درست انجام داده اید. دنیایی از اطلاعات دیگر آشپزی را می توانید در سایت آموزش آشپزی مشاهده نمایید.

 

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 4 ارديبهشت 1401ساعت 2:50  توسط رسول